bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 | lasten 2027 | baten 2027 | lasten 2028 | baten 2028 |
personeel | 0,3 | 0,4 | 0,4 | 0,4 | 0,4 | 0,4 | 0,4 | |||||||
voorziening | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |||||||||||
totaal | 0,3 | 0,0 | 0,4 | 0,0 | 0,4 | 0,0 | 0,4 | 0,0 | 0,4 | 0,0 | 0,4 | 0,0 | 0,4 | 0,0 |
Met dit geld betalen we personeel. Zij houden toezicht en handhaven op het gebied van afvalovertredingen (dumpingen en onjuist aanbieden van afval). Dit zijn alleen de kosten voor het gericht inzetten van handhavers. Op basis van meldingen en bevindingen van de collega’s van Stadsreiniging gaan zij naar dumpingen toe om te kijken of zij de veroorzaker kunnen achterhalen. We maken nog meer personeelskosten voor toezicht en handhaving op het gebied van afval. Deze kosten staan bij de activiteit stads- en cameratoezicht, maar zijn niet één-op-één toe te wijzen aan afvalhandhaving. Bij de inzet van personeel sturen wij namelijk op integraal toezicht om efficiënt te werken. Dat betekent dat handhavers nooit maar een enkele taak hebben, maar toezien op meerdere activiteiten. Zij letten in een ronde door de stad onder andere op afvalovertredingen, parkeerovertredingen, volgen meldingen van cameratoezicht op, jeugdoverlast, diverse overlastmeldingen in de openbare ruimte en voeren horecacontroles uit. Ongeveer 5% van de werkuren van de handhavers besteden zij aan afvalhandhaving. |
---|