Ontwikkeling van de stad

Mobiliteit

bedragen x € 1 miljoen

realisatie

begroting

kostensoort

lasten 2022

baten 2022

lasten 2023

baten 2023

lasten 2024

baten 2024

lasten 2025

baten 2025

lasten 2026

baten 2026

lasten 2027

baten 2027

lasten 2028

baten 2028

personeel

0,6

0,7

0,6

0,6

0,6

0,6

0,6

inhuur

0,1

subsidie

0,3

0,2

0,2

0,2

0,2

0,3

0,3

inkoop

0,2

0,4

0,5

0,2

0,0

0,0

0,0

doorbelasting

0,1

0,1

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

subsidieontvangst

0,1

0,2

0,2

overig

0,0

0,1

0,1

toegerekende rente

0,3

0,3

0,6

0,7

0,7

0,6

0,6

afschrijving

0,8

0,8

0,9

1,2

1,4

1,4

1,4

bestemde reserve

3,2

1,0

5,5

4,4

4,4

3,6

1,0

1,0

1,0

1,0

kapitaallastenreserve

1,1

1,1

1,5

1,8

2,0

2,0

2,0

totaal

5,5

2,2

8,0

5,8

7,2

5,3

4,0

1,8

4,0

2,0

4,0

2,1

3,9

2,1

Onder de activiteit mobiliteit vallen verschillende kosten:

  • We betalen hiermee personeel. Deze medewerkers houden zich bezig met ruimtelijke inrichting, verkeersstromen, de uitvoering van regionale overeenkomsten en advisering op het gebied van verkeer en vervoer. Ook maken we beleid voor lokaal en regionaal vervoer. De mobiliteitsvisie valt hier bijvoorbeeld onder.
  • Meerjarig Infrastructuur Programma Almere (MIPA). In het MIPA staan onze plannen voor de infrastructuur voor de komende jaren. Bijvoorbeeld over hoe we omgaan met stedelijke bereikbaarheid, de aanleg van busbanen en infrastructurele aanpassingen voor fiets en auto.  

Voor het MIPA ontvangen wij vanuit de provincie Flevoland jaarlijks een bijdrage (€ 1 miljoen). Hieraan is wel een voorwaarde verbonden, namelijk dat minimaal de helft van het investeringsbedrag uit cofinanciering bestaat. Zowel onze eigen bijdrage als de bijdrage van de provincie sparen we in een reserve. Dit spaarbedrag staat niet bij deze activiteit, maar bij de activiteit storting en vrijval reserves.

Deze pagina is gebouwd op 11/18/2024 13:05:33 met de export van 11/15/2024 16:15:30